søndag den 16. august 2015

KIKÆRTEBØFFER

Her på det sidste har jeg eksperimenteret med opskrifter inden for det vegetariske køkken. Jeg elsker at kombinere masser af grønsager i mine måltider - og man sparer faktisk også en hel del penge på at udelade kødet. Da jeg altid har elsket kikærter, blev jeg nødt til at give mig i kast med disse kikærtebøffer fyldt med grønsager og krydderier. De er et skønt sundt vegetarisk alternativ til den velkendte oksekødsbøf eller frikadelle, og så kan de serveres med alverdens salater og dressinger! 

(6-8 personer) 

INGREDIENSER
  • 2 dåser kikærter
  • 3 store gulerødder
  • ½ broccoli
  • 2 løg
  • 3 fed hvidløg
  • 5 spsk mel
  • 1 spsk spidskommen
  • 2 tsk chilipulver
  • 2 tsk gurkemeje
  • Salt og peber
  • Lidt olie til stegning



FREMGANGSMÅDE
  • Hak løg og steg i lidt olie ved svag varme på en pande, til de bliver bløde og gennemsigtige.
  • Tilsæt hvidløg og steg yderligere et par minutter.
  • Blend kikærter, gulerødder, broccoli, de stegte løg og hvidløg (tilsæt evt lidt vand, hvis blandingen er for tør til at blende ordenligt.)
  • Tilsæt mel og krydderier og blend til blandingen er cremet og sammenhængende - (konsitensen på grønsagsblandingen skulle gerne være lidt vådere end en frikadellefars). 
  • Start evt ud med at stege en lille bøf, så du kan smage grønsagsblandningen ordenligt til. 
  • Steg bøfferne og servér!


Ingen kommentarer :

Send en kommentar