mandag den 10. august 2015

NØDDEMYSLI MED SMAG AF VANILJE

Mysli er en af de ting der ofte er indkluderet i min morgenmad. Det kan bruges på yogurt, skyr, A38, med mælk på - og ja, endda også alene som en snack! Der findes utrolig mange varianter af mysli, men jeg er specielt vild med denne. Kombinationen af knasende nødder, søde tørrede frugter og syrlige hindbær er perfekt, hvis du spørger mig. 

(1 STOR PORTION) 

INGREDIENSER
  • 2 dl havregryn (jeg brugte finvalsede)
  • 2 dl 5-kornsblanding
  • 1 dl mandler
  • 1 dl hasselnødder
  • 1 dl solsikkekerner
  • 1 tsk vaniljepulver
  • ½ tsk salt
  • 3 spsk honning
  • ½ dl tørrede tranebær
  • ½ dl tørrede papayatern
  • ½ dl rosiner
  • 2 spsk frysetørrede hindbær
  • 1 spsk chiafrø (kan udelades)


FREMGANGSMÅDE
  • Tænd ovnen på 150 grader.
  • Hak mandler og hasselnødder groft.
  • Bland havregryn, 5-kornsblanding, solsikkerkerner, de hakkede nødder, vaniljepulver og salt i en skål.
  • Tænd en pande på mellemhøj varme.
  • Tilsæt honningen (jeg ristede mysliblandingen i 2 omgange, da min panden var for lille til det hele - derfor brugte jeg 1½ spsk af gangen).
  • Tilsæt mysliblandingen til panden, og sørg for honningen bliver godt spredt ud.
  • Hæld blandingen på et stykke bagepapir på en bageplade.
  • Bag midt i ovnen i 7-8 minutter.
  • Lad myslien køle af, og tilsæt frysetørrede hindbær og chiafrø. 



1 kommentar :